Sunday 26 May 2013

bombamana...part 1



ini bukan lagu kpop terbaru atau terlama atau mana2 lagu yang wujud dalam muka bumi neh
hehehe...

baiklah, seperti yang aku janji setahun lepas untuk mengupdate blog~ 
*setahun tidak lama hanya 365 hari lalu kedengaran jauh sekali.. nyah kau ain!

kini aku nak tulis la kisah aku masuk bomba~

maka disini aku sertakan beberapa soalan yang mungkin IQ aku mampu mengolah dengan baik soalan2 yang diajukan oleh aku sendiri..

1. kenapa kau buat tajuk ini budak??

sebabnya..ini aktiviti yang paling menarik aku buat sem 4 kat UPSI..hee~~ nmpak sngt aku boring


2. knpa kau masuk bomba

emm...sebabnya, jam kredit kena bagi cukup lepastu aku tak tau nk amek apa,pastu aku nk join benda lain dah penuh, pastu kawan aku kata bomba buat buku log ja, pastu aku rasa cm senang nak dapat A, pastu member2 terdekat ajak, pastu aku pon join.. kira pastu pastu, pas cube kot istilah addmath yg susah nak buat orang hadam makan walaupun pisang


3. apa yang best dengan bomba smpai wat entry bagai neh???

owh..kami ahli bomba kena wat kertas kerja dan kena buat kem.. aku join (sebab wajib)
maka sungguh terdesak rasa nak p situ..tp bila p hegeh plaj nak merasa lagi ddk ramai2..haha
tapi aku redha ia dah berakhir~~hahah.




maka disini aku teruskan cerita perkhemahan aku la ye...sebab tu yang paling best time aku join bomba selain dapat Encik Oddy yang sporting habis~



sebelum itu meh patik kenalkan.. bomba2 yang join 2 kaki.. 
gambar tajaan henset cik kinah yang cun~



first day
.
.
.
.



kami camping start hari jumaat.. petang tu siap2 terus bertolak la.. 
mcm jauh camping bila tngk preparationnya..padahal kat universiti sendiri je bro
masa ni aku sendiri taktau pusat ko u aku kat mana..so jalan saja..



 


blakang tu banjaran titiwangsa..

yang ni betul.aku tak tipu..lawa tak u aku??~~
maka patik dan rakan sampai la situ..









ini lorrycoaster paling kedebabom abad ke 20..
aku rasa time naik benda alah ni semua pakat dok bagi pahala free kat drebar sebab sungguh ikhlas cara dia bawak kami ramai2 naik bukit..
tenkiu pakcik..sebab aku rasa tulang aku menari nari time atas lori
paling best semua macam dok buat harlem shake plak atas tu aku tngok..
hahah



dan kesannya kepada aku dan kawan..
amat menggerunkan..










ok
so pastu dapat khemah masing2. pasang dan
aktiviti paling aku suka bermula..


M.A.K.A.N!!



segmen ini ditaja oleh gula cap 1 malaysia
ini bukan kempen mengundi...






model2









padahal air teh dengan biskut je pon
tapi sedapnya macam makan kat hotel 5 bintang!

*aku sendiri tak penah p hotel 5 bintang jadi tahap kesedapan tu aku tak tau la mcm mana
yang penting 5 bintang
hee~
kalau aku maggie letak sambal tumbuk pon dah sedap.. buatan sendiri la~


paling tak tahan.. 
khemah aku ngan khemah sebelah pakat dok puji teh buatan sendiri
kira waktu tu nak tengok masing2 punya lubang hidung boleh kembang sampai level apa boleh la tercapai

*adakah itu satu cita-cita???
huh!








ini contoh tahap kesedapan..
hueh~~





maka petang jumaat berakhir dengan pertandingan menggapai cita-cita yang aku sebutkan tadi
rehat2
makan2 lagi

so malam, tunggu semua sampai kat khemah, sebab ada lagi ahli bomba yang tak sampai sbb..
ada kelas petang

malam ada kelas
itu yang aku tak suka..
ngantok!
zzzzzz




hari kedua
.
.
.
.
.


hormat ke hadapan ....hormat!





mari kita mulakan dengan hari kedua yang sangt sibuk~~



pagi  yang gelap kini sudah terang~~~











baiklah..
gambar diatas menerangkan aktiviti
 cik kiah  mengeram  telur ayam bagi menetaskan anak angsa..
hewhewhew



pagi itu seperti yang tertera dalam tentatif program 
kami kena masak nasi lemak

tanak masak?

maka, berlapar la kau~
senang kan :)


al kisah
khemah aku sorang pon tak pandai masak nasi lemak
maka hanya berharap pada ilham drpd tido dalam khemah malam tu
 atau keajaiban tiba2 ada makcik melolong jual nasi lemak atas bukit

tapi sayang..
hari sabtu, 
makcik tak larat nak panjat bukit..
apatah lagi melolong

pagi tu tiada suara mak cik ...







muka2 chef khemah aku..

kau nampak nasi tu?

meleleh santan terlebih letak
sukat syiok sendiri
haha.




terbakar kau nyah!~







kes lilin ,kayu api dan segala bagai bahan mudah bakar habis bekalan..

so,masak telur pakai arang..










arang tak arang.. asal sedap!










ini kes jiran aku..
mula2 api tak nyala

sian aku tengok duk meniup.

tapi alhamdulillah
lepas tu bersemarak api tu tu menyala

suka kau kan?


hahaha..



nanti aku smbung lagi 

tunggu part 2 plak..

No comments:

Post a Comment

semaian baja-baja pokok2 yang syiok sila tabuq kt sini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...