Saturday 28 April 2012

wanita itu......






alhmdulillah....siap jugak doodle baru saya..









saya juga wanita...

tetapi wanita yang tahu harga dirinya.. saya berdoa agar harga diri saya masih terpelihara.. kerana saya bukan baik..saya juga bukan alim..tetapi saya belajar untuk menjadi seperti srikandi islam...walaupun saya masih jauh..tapi saya akan terus cuba..

selagi Allah masih bukak pintu hati ini untuk agamanya..selagi itu saya akan berjuang..cuba menjadi wanita yang terbaik


akhlak wanita itu tiada apa yang boleh dibayar bagi mendapatkan akhlak yang baik itu
darjatnya sudah terlalu tinggi..
tetapi dunia sekarang..
darjat itu makin diketepikan

entah mana silap
darjat akhlak itu seolah diletak dibwah kaki

akhlak pakaian 
akhlak diri
percakapan..
perlakuan...

seperti wanita sudah lupa semua itu

saya juga malu bila wanita yang kagum dengan tubuh badannya suka hati tayang bentuk badan...

saya juga ada apa yang kamu ada...

saya malu....

sebab saya tahu berjuta mata telah melihat apa yang dia ada...
seprti melihat saya juga


wanita...harga dirimu mahal..
jgn jual..

simpan..tiada siapa yang mampu beli..sekalipun dengan suamimu..jaga akhlakmu..

perlihara malumu..
jngn hilang rasa itu...

bila hilang tiada apa yang istimewa darimu..

No comments:

Post a Comment

semaian baja-baja pokok2 yang syiok sila tabuq kt sini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...