Sunday 20 May 2012

ingatkan saya~







salam alaik~











kita ni bukan jahat..cuma kadangkadang kita nie nakal sket kot....

ok..saya nakal banyak....

manusia suka judge orang pakai mata sebelah....saya pon kekadang cm tue gak...bkn kekadang..always..
tpi bukan maksud pandang sebelah mata..just suka sangt tengok orang luaran sahaja..tapi tak mudah buat kesimpulan gak.

Selagi saya tak kenal orang tue dengan mendalam, bolehkah saya judge orang tue dengan tengok luaran dia sahaja.?? the answer...of course NOT!!

Ada orang muka cam samseng kampung tapi hati dia ada ikan flowerhorn..cmtue la gak sebaliknya..(pepatah yang agak merapu)

banyak orang yang nain kenal cm gitu..rupa tarak tapi hati iman banyak...suka2.. sbb biar orang kenal jahat dulu tp lepas kenal dia baik..berbanding kenal awal bak kata makcik2..

"amboi la budak tue..baiknya..lalala..anak sapa ..lalalala"

tapi rupanya.. MasyaAllah....mungkin dalam hati kena letak cleaner bangla banyak2....

berbalik kepada doodle.... sekalipun orang tue jahat tak semestinya dia tak boleh berubah..mungkin dia terleka sebentar dan tadak orang nak sedarkannya..

sebab itu..kita yang mungkin separuh sedar ni harus saling ingatkan agar sama2 jadi manusia yang sedar...

kalau tiap2 hari dia diingatkan tak mungkin satu hati nanti dia akan rindu orang yang suka ingatkannya pada kebaikkan..

it is your choice....


* maaf atas segala kekasaran dan kemerapuan bahasa....ini cara saya...tak suka ayat skema sngt2..hihihi


syukran..~




No comments:

Post a Comment

semaian baja-baja pokok2 yang syiok sila tabuq kt sini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...