Friday 7 June 2013

doodle : adab












alhamdulillah...
dah lama tk buat doodle

skrang ni dengan izin jadi jugak


berkata mengenai adab dan budi pekerti~~



skrng ni makin biadab aku tngk manusia2 skarang
tk semua
tp major
rasanya mak ngan abah masing2 dah didik
tp diri tu lagi seronok kot nak jadi biadap

aku dah bnyk kali jumpa manusia cengini
rasa nk bagi makan tapak kasut saiz lapan 8 aku..
besar kan?
kenyang kalau makan


jd jngn salahkan orng lain kalau tk pasal2 kena cop title pelik2
sebab sikap biadap sendiri

*******


masa aku sem 1.. ada group kecil dari budak2 sukan uni aku naik bas skali
tp mlngnya km ddk blkng skali sbb yg tu ja tmpat yg ksng
dan lagi malang bila km merupakan insan pertama akan turun,
sebb tmpat km nk turun tu kira 1st stop la

bkn tanak ddk depan
tp dah penuh
kalau ddk depan tngga kang japgi semua tk dpt masuk
nk tunggu semua naik nnt penat plak nak kena beratur blk

so masuk jela

lagi best bila pakcik tu terlajak plak dari stesen
menjerit la bdk2 yg nk turun kt situ
akibat sesak kena la bersusah payah meredah lautan manusia dalam bas

tiba2 budak sukan depan aku dan kawan2 berkata

DAH TAU NAK TURUN AWAL DUDUK BELAKANG... BODOH!!
owh lupa..km ja insan yg blkang dia..

mak aih.~~
. rasa mcm hidung dan telinga aku dah menggelegak seribu degree tahap mak jemah masak dodol dah

sedap mulut ja kata orang bodoh~

nnt kalau bakal anak murid buat mcm tu pun boleh la label senang2 bodoh?

nak kata ?
kata la...
tp dlm hati sudah la
kan dah mengguris perasaan insan lemah cm aku
hakkkk~~

serius..aku sngt bengang
dan sebab tu budak2 sukan uni aku dpt title 
MAKHLUK KUNING
oke la dari aku letak brand lembaga depan tu

*kuning sbb baju kebangsaan depa kaler tu...


owh..itu cth sebab adab tk jaga
aku manusia jgak
ada jgak rasa marah
tmbh2 kena cop bodoh

aku tk suka perkataan tu..

please..~~ :(

tk semua jahat.. tp sebab mereka2 tu,kan dah kena..
nila setitik rosak susu sebelanga
tp kalau tk kacau oke kot susu tu..

moral : dengan sapa pon kita ddk, adab tu jaga
dari jalan,makan, dan segala bentuk ada adab
nmpk renyah
tp adab tu indah kot kalau diamati bersama
sbb bnda elok
kan3?

sbb aku melalut lebih.. 
meh letak noktah siap2

.
.








No comments:

Post a Comment

semaian baja-baja pokok2 yang syiok sila tabuq kt sini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...