Thursday 6 June 2013

bonamana.. part 2

memandangkan aku ada gap dalam exam selama satu minggu
whohoo!!!
maka boleh la aku letak berduyun2 post mengabadikan kenangan terindah
cheewah~~
aku nk smbung kesah aku kat kem bomba.. 
yg blom baca 
sila tngk kt SINI
DAY 2
.
.
.
.
cam aku kata..pagi tu kena wat nasi lemak kan~~
walaupun mngambil masa berjam2 nk buat nasi lemak tu
tp hasilnya..
mak aih~~
sedap gila!


nmpk simple... tp ya Rabb.. dengan pakai lilin ja nak masak..
sabaq aku mmg tahap tinggi sungguh
melainkan la kalau ada

kukus..grill..panggang
kukus..grill..panggang











dua2 kumpulan ini selamat dalam mengisi perut masing2 pagi tu
aku ucapkan tahniah.. :)

serius lepas aku blk.. lebihan nasi aku masak nasi lemak
walaupun guna alat cnggih ketika itu (rice cooker) tp sedap dia kurang
tk macam rasa kat kem

ak rasa sebab masak2 ramai2
pastu makan ramai2
pastu berkongsi
tu yg jadi sedap
orng kata makan berukhwah


***
lepas makan ada kuliah..
lebih kepada taklimat dan informasi untuk aktviti petang tu

kira kami kena wat kawad hos

dulu masa aku FORM 1 aku masuk bomba
aku p kem dan ada la kwad ni
tp masa tu aku tktau apa tros kena masuk bertanding
dah la natang hos tu berat
tergolek2 terguling aku time lari angkat hos tu
malu seh~
tmbh2 keadaan fizikal aku yang slim dan menawan pada ketika itu
buatkan aku mnjadi lemah gemalai nak angkat hos
tp berkat usaha makan kuat
badan aku semakin gagah
dan kini berjaya mengangkat hos tu
yeeehaa!!

*sedeh weh berat badan aku mendadak naik :(






sbb terik sngt
gmbaq aktiviti tadak
tp semua kmpulan selamat dan berjaya laksanakannya...

nmpk tk aku yg smakin gagah??
hahah



so go on petang nk dekat mlm sket..
ada tutorial padamkan api dari pakcik bomba

yola.. tkkan nk jemput chef wan plak ye?






aku sngt berazam nak pegang pemadam api tu
selama ni bila ada bomba dtng skolah 
mesti perasaan takut dan pemalu aku melebihi keberanian aku untuk mencuba
so last2 pakcik /cikgu tu panggil aku
hamek kau..
ketaq gila aku try
mlngnya.. api aku tk padam!!!!!






dan malu kena smpai aku rasa nak tmpal bedak sejuk 10 lapis
sbb orng lain cantik ja api padam
ceit..
FAIL!!






akhirnya
aku balas dendam kat api tu..
sekian!

* masa 1st tu aku pegang cara salah..tu yg api tk padam..
lagi satu mmg api tu nak aku tunggu lama2 kat situ
sbb dia kata aku cantik menarik tertawan..
hahahaha

sumpah perasan habis
nak sedap hati ~~



kiranya..dalam hidup aku berjaya la aku terlibat dalam padam2 api neh
experience ~ :)


malam ada BBQ
sedap weh :)
 mlng aku kenyang sebab lahap nasi bnyk
tringt ayam ngan salad tu sedap
rugi plak makan nasi bnyk2

kenyang?
blk khemah
tido la weh
walaupun mlm ada tklimat
aku ngan khemah sebelah
bermuafakat ponteng dr pergi tklmt
hehehe

**********
DAY 3.
.
.
.
.


esok pagi bngun pas subuh
rehat2
tros packing balik
sebb tadak aktiviti dah
yess2!!!
balik~~~




pat pat lipat2






aku candid kan cik iah
sedeh kot nk blk rumah
ye cik kiah??
hhahahaa





dan tk lupa aktiviti cuci blkng periuk~

aku nak kasi tips neh

kalau periuk hitam 
besa la..
namapun lepas masak

kalau nak kasi putih balik blkng dia
tonyoh ja dengan pasir dan air
aku yakin!

lagi berkesan dari mana2 jenama cuci pinggan periuk kat muka bumi

tk caya try~

sngt mujarab
heheh






sbb nk blk wajib la kan
penuhkan memory kamera...
hehehe









nah!!
love dari cik kiah dan family...
hahah












blk tu tk tahan jalan kaki
bengang gila rasa
aku tk rasa pon nk buat baik hati nk kasi brng2 yg naik lori
aku rela ja tunggu sejam
dr jln kaki..
sebb dah la penat..brng byk
serius bengang weh
balik tu
mmg asyik kasi pahala free ja kt orang




tp smpat lagi~~





********

kat kem 2 mmg panas gila

sbb tadak pokok kot


walaupun at first mcm tk suka p kem2 neh
tp bg aku kem ni best la~
sungguhpun tk la teruja nk p blk
tp at least tk nyesal la p

dan sem depan aku kena amek bomba lagi
Bridget bomba 2 plak
br la hbs tauliah dia

ahaha..
mcm tentera plak aku wat gmbarannya..












cool tak?


k.. 
assalam


No comments:

Post a Comment

semaian baja-baja pokok2 yang syiok sila tabuq kt sini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...